Episode 58 – Bruk av humor i reklame og kommunikasjon for bedrifter

Morsomme reklamer, virale videoer, «fails» som får oss til å le og «fails» som får oss til å gremmes. Humor er noe som virker lett, naturlig og som er noe som skjer der og da. Men bak et enkelt, morsomt budskap kan det ligge store reklamebyråer, blod, svette og tårer. I denne episoden ser vi på reklamekampanjer på ulike plattformer, som både har styrket og svekket merkevarer. Hva gjør egentlig at noe funker og noe ikke gjør det?

 

Lenker til noe av det vi snakker om i denne episoden;

 

Ukens favoritter:

Denne uken velger Astrid og Heidi sine favorittdamer for tiden.

 

Heidi:

Ulrikke Falch fra NRK-serien Skam (Instagram)

Elsker hennes oppdateringer, spesielt på Instagram. En ung, sterk og klok dame, med flotte meninger som hun får frem på tydelig og kreativt vis. En stadig viktigere stemme fremover som vil ha mye å si for sin genereasjon.

 

Astrid:

Lena Dunham, skaperen av blant annet Girls (Instagram)

“Den globale Ulrikke Falch”. Fantastisk morsom, utrolig lite selvhøytidelig, men en utrolig viktig stemme i samfunnsmessige debatter.

Video: 73 questions fra av Vogue

 

 

T A K K  for at du hører på oss! Vi setter stor pris på at du rater oss på iTunes! Følg oss gjerne i alle sosiale kanaler, og kast deg inn i diskusjoner, fortell oss hva du synes og tips oss om temaer du vil vi skal snakke om. Vi vil at alle skal være med og påvirke ‪#‎sosialtsett‬!

 

Du finner Sosialt sett på FacebookInstagramTwitter og Snapchat: sosialtsett.

 

Mer om Heidi på www.flyas.no og mer om Astrid på www.valen-utvik.no

 

Intro/outro – musikk av https://soundcloud.com/dj-nvu (Astrids sønn, Noah, 13 år).

Date

21. mai 2017