Episode 40 – Om Influencers, troverdighet og sponsorkaos

Kommersielle samarbeid mellom personer med innflytelse og merkevarer, har eksistert så lenge vi kan huske. Kjendiser har lenge hatt tydelige sponsoravtaler, men det er også mange skjulte samarbeid, og flere har det blitt med sosiale medier. Har du en stor blogg, poppis Youtubekanal, Instagram- eller Snapkonto, er du en såkalt «influencer». En som påvirker mange og dermed kan bli tilbudt penger for å promotere ulike produkter. Men stoler vi på alle disse? Hvis tilliten forsvinner er det synd, både for merkevarer og influencers. Men aller mest synd er det for det vanlige forbruker om vi opplever at det er et salig rot. Sosialt sett tar diskusjonen!

 

 

Lenker til ting / merkevarer / historier vi snakker om i denne episoden;

 

 
T A K K  for at du hører på oss! Vi setter stor pris på at du rater oss på iTunes! Følg oss gjerne i alle sosiale kanaler, og kast deg inn i diskusjoner, fortell oss hva du synes og tips oss om temaer du vil vi skal snakke om. Vi vil at alle skal være med og påvirke ‪#‎sosialtsett‬!
 
Du finner Sosialt sett på FacebookInstagramTwitter og Snapchat: sosialtsett.
 
Mer om Heidi på www.flyas.no og mer om Astrid på www.valen-utvik.no
 
Intro/outro – musikk av https://soundcloud.com/dj-nvu (Astrids sønn, Noah, 13 år). 

Date

15. januar 2017